fbpx

Kom i gang med digital varehandel

Kom i gang med digital varehandel
Før du begynner må du kontrollere:
Lisens
  • Holte Varehandel
  • Holte Tilbud*
  • Holte Prosjektøkonomi og leverandørfaktura**

*kun nødvendig dersom det er aktuelt å lage tilbud fra Holteportalen

**kun nødvendig dersom det er aktuelt å hente leverandørfaktura inn i prosjektøkonomi

Prisfil

Før du kan gjøre en digital bestilling må prisfil være lest inn.

Prisfil legges inn i vareregisteret i Holteportalen. Klikk på bestill sikkerhetsnøkkel og deretter importer.

×
En av våre dyktige supportmedarbeidere vil kontakte deg så snart som mulig.
Fornavn
Etternavn
E-postadresse
Bedrift
Telefonnummer
Hvordan kan vi hjelpe deg?


Før du begynner
Bestille varer
Motta varer
Steg 1
Steg 2
Steg 3
Steg 4
Steg 5
1
1. Slik bestiller du byggevarer
Det er enkelt å bestille byggevarer fra HoltePortalen med modulen Varehandel. Nå som din prisfil fra Gausdal Landhandleri er lest inn, kan innkjøpsordren påbegynnes. Du kan nå forberede en elektronisk ordre basert på varesortimentet til Gausdal Landhandleri med dine innkjøpspriser.
2. Overfør materialvalg fra Tilbud
Bruker du Tilbudsmodulen i Holteportalen, er det mulig å overføre materialvalget i tilbudet til varehandel og lage en digital bestilling direkte fra tilbudslinjene. Alle linjene fra tilbudet blir kopiert, og bestilling av mengde kan justeres i Holte Varehandel. Du kan både slette og tilføye varer direkte i Varehandel.
3. Send bestillingen elektronisk
Benytter du ikke tilbudsmodulen, går du direkte til Varehandel. Her velger du ny ordre og følger stegene. Du velger selv om du ønsker å hente varene eller få dette levert. Neste steg er å legge til varer fra prisfilen. Når bestillingen er sendt, får du en e-post med en bekreftelse på at bestillingen er mottatt.
4. Status endres fra «sendt» til «bekreftet»
Status inne i Varehandelmodulen vil endres fra «sendt» til «bekreftet». Hvis du får meldingen «bekreftet med endring», betyr det at det er endring enten i varer eller pris. Orden vil også være oppdatert med bekreftet leveringsdato.
5. Status endres til «under levering»
Når Gausdal Landhandleri er i gang med å pakke varene i bestillingen din, vil status på ordren endre seg til “under levering” i Varehandel eller i Flyt-appen. Da vet du at varene nærmer seg levering og kan planlegge mottak.
Steg 1
Steg 2
Steg 3
Steg 4
Steg 5
1
1. Skann strekkoden med Flyt-appen.
Med vareleveransen følger en pakkseddel med strekkode. Denne kan skannes med Flyt-appen. Når pakkseddelen er skannet, vil du kunne se innholdet i leveransen og sjekke dette opp mot bestilt ordre.
2. Tilgang til alt i Flyt-appen
Dersom det er behov for å se monteringsanvisning, miljøsertifikat eller annen dokumentasjon knyttet til ordre, er det mulig å slå opp dette på hver enkelt vare eller hver ordrelinje i Flyt-appen.
3. Status endres til «levert»
Når varene er levert, endres status både i Varehandel og i Flyt-appen. Dersom det mangler varer i leveransen vil status være “delvis levert”. Er en vare skadet eller du har mottatt feil vare, oppretter du en rapport i Flyt-appen, bekriver hva som er feil. I tillegg kan du legge ved bilder. Da opprettes en oppgave i Holteportalen som kan følges opp av prosjektansvarlig.
4. Hent faktura direkte i HoltePortalen
Faktura på ordren sendes elektronisk til deg som er kunde i Gausdal Landhandleri. Dersom du har lisens på Holte Prosjektøkonomi og Leverandørfaktura, vil fakturaen fremkomme her. Slik har du ha oversikt og kontroll over kostnader i prosjektene.
5. Hent ut ønsket dokumentasjon
Ved ferdigstillelse av prosjektet er det enkelt å ta ut dokumentasjonspakke fra NOBB på alt som er levert av materiell tilknyttet ordrene. Du kan enkelt filtrere hva slags dokumentasjon du ønsker å sende til sluttkunde.