Utarbeidelse av byggesøknaden blir enklere og går mye raskere
- Informasjon gjenbrukes, unødig informasjon og valg skjules og kun det som er relevant for søknaden vises
- Gjennomføringsplan suppleres med informasjon og oppdateres automatisk med samsvarserklæringer
- Automatisk utregning av utnyttelsesgrad og vedlegg til søknaden kan lagres direkte i modulen som PDF
Spar tid og store kostnader på nabovarsling
- Unngå kø på posten, stempler, signaturer og kostnader ved å sende nabovarsler rekommandert
- Naboliste velges enkelt fra kart, nabovarsel gjenbruker informasjon fra søknad og sendes naboer via Altinn
- Du har alltid oversikt over hvilke naboer som har svart og ev. merknader legges automatisk til
Ansvarlige foretak kan raskt signere ansvarsrett digitalt i Altinn
- Samhandlingen mellom aktørene løses via ansvarsoppdeling i søknadsmodulen og sendes Altinn for signering
- Foretakene logger seg på i Altinn og bekrefter tilbake i løsningen at de har signert og påtatt seg ansvaret
- Gjør foretaket endringer i Altinn ang. ansvarsområdet, oppdateres gjennomføringsplanen automatisk
Kontroll av søknaden før innsending til Altinn
- Det kreves ulik informasjon for forskjellige søknader og tiltak (bygging, riving, endring osv.)
- Du vil enkelt se oransje og røde merknader dersom informasjon mangler
- Hvis søknaden har røde ikoner (mangler) vil du ikke kunne sende inn før dette er rettet